2013-05-29

Wieści na koniec maja


Czas pędzi jak szalony - zdawałoby się, ledwo co przyszła spóźniona wiosna, a już mamy Boże Ciało... Mam ostatnio trochę więcej pracy, więc z blogowaniem w czerwcu może być różnie, zobaczymy. Tymczasem jednak donoszę co następuje:

1. Skończyłam wreszcie pisać "W mocy wichru", czyli tom 3 trylogii "Teatr węży". Jiiiiihaaaa!!! 31 rozdziałów plus prolog i epilog, łącznie ponad 870 tys. znaków ze spacjami. Napracowałam się nad tą książką jak nie wiem co, teraz czeka mnie dawka poprawiania adekwatna do objętości tekstu - ale przynajmniej już wiem, że gros roboty mam za sobą. Książka wyjdzie drukiem na takich samych zasadach, jak "Pośród cieni" - ebook w RW2010, wersja papierowa w oficynie Solaris - a wstępne plany są takie, żeby premiera obu wersji nastąpiła w listopadzie 2013.

I już się przymierzam do następnych projektów :)

2. Można i trzeba zgłaszać nominacje do tegorocznej Nagrody Zajdla! Lista opowiadań i powieści, na które można głosować, znajdziecie TUTAJ, natomiast instrukcje, co zrobić aby oddać swój głos, znajdują się TUTAJ

3. Trwa kolejna edycja konkursu literackiego "Horyzonty Wyobraźni". 17 maja rozpoczęto przyjmowanie prac, a dalszy terminarz wygląda tak oto:

30 czerwca - zakończenie przyjmowania prac (w tym roku ten etap trwa krócej niż w poprzednich edycjach)
31 lipca - zakończenie etapu pierwszego, ogłoszenie finałowej dwudziestki
25 sierpnia (lub wcześniej) - zakończenie etapu drugiego, oceny jury
31 sierpnia - gala finałowa w Warszawie.

Jeden autor może nadesłać do 3 prac, maksymalna objętość jednego opowiadania - do 72 000 znaków ze spacjami, dopuszczalne gatunki to szeroko pojęta fantastyka, horror lub kryminał. Więcej szczegółów o konkursie TUTAJ.

A ja będę mieć małą informację w związku z tegorocznymi Horyzontami, ale dopiero wtedy, kiedy ta informacja pojawi się oficjalnie na stronie konkursu ;)

4. Na blogu "Abominatio nascitur autumno" można przeczytać interesującą recenzję zbiorku "Po stronie mroku".

Dostałam ostatnio jeszcze jedną dobrą (a nawet bardzo dobrą) wiadomość z poletka literackiego. Sprawa dotyczy Krzyczącego w Ciemności, ale nie będę jej póki co ujawniać, bo stanie się aktualna dopiero na początku przyszłego roku. Tak, wiem, tajemnicza dziś jestem :)

I na koniec - zamiast jakiegoś błyskotliwego podsumowania - link do piosenki z fantastycznej płyty, którą polecano mi już jakiś czas temu (dziękuję, Moni!), ale dopiero teraz udało mi się z nią zapoznać, a mianowicie "Ascending to Infinity" zespołu Luca Turilli's Rhapsody.  Piosenka, której po kilku (kilkunastu?) przesłuchaniach wciąż jeszcze nie mam dość, to "Excalibur". Refren tak wpada w ucho, że trudno się otrząsnąć. Cudo.



3 komentarze:

  1. Gratulacje!!!Cieszę się.
    Rzeczywiście,fajna piosenka.


    Chomik

    OdpowiedzUsuń
  2. no to pozostaje czekać i składać ofiary do Przedwiecznych w intencji braku opóźnienia wydania papierowego ( tak jak teraz jest z Ciećwierzem)

    OdpowiedzUsuń