2013-06-12

Wieści na początek czerwca


Życie, niestety, dość skutecznie ostatnimi czasy odpędza mnie od blogowania. First things first - najpierw tłumaczenia, potem pisanie (niekiedy w odwrotnej kolejności), potem Esensja i na końcu blog. Tłumaczę właśnie trzeci tom młodzieżowej trylogii post-apo, a równocześnie przymierzam się do rozpoczęcia pracy nad projektem, który chodzi mi po głowie już od dłuższego czasu. Konkretnie chodzi o powieść z pogranicza cyberpunka i weird fiction. Mam ogólny konspekt, mam bohaterów, mam notatki, nie mam jeszcze ani jednego napisanego zdania... Dopiero zobaczymy, czy pomysł się rozrośnie w ukończoną książkę, czy zostanie porzucony po kilkunastu stronach, podzielając los wielu innych. 

Z wieści bieżących, takich pomniejszych:

1. Oficjalne info kilka dni temu poszło w świat: będę w tym roku jurorem w piątej edycji Horyzontów Wyobraźni. Do grona jurorów dołączył także Andrzej Sawicki. Zespół sędziowski wygląda więc interesująco - oprócz Andrzeja Pilipiuka, który jak co roku przewodniczy, są autorzy horrorów, grozy, grozy w wariancie kobiecym, fantasy i powieści przygodowo-historycznych. Ciekawe, jak się to przełoży na oceny nadesłanych prac. No i ciekawa jestem - bardzo! - samych finałowych opowiadań w tej edycji. 

2. W dniach 19.06 do 23.06 na BiblioNETce odbędzie się wirtualne spotkanie autorskie z Anną Kańtoch:
http://www.biblionetka.pl/art.aspx?id=667320

Abstrahując od tego, że można będzie porozmawiać o "Przedksiężycowych", o Domenicu Jordanie, o tym, czy istnieje realny pierwowzór miejscowości Czarne i zapytać o to, skąd Anna bierze pomysły na teksty, które zdobywają prestiżowe nagrody - autorzy, którzy przysyłacie nam opowiadania do Esensji, niniejszym będziecie mieli okazję zamienić kilka słów z osobą, która je ocenia i selekcjonuje. Bo to Anneke czyta duży odsetek Waszych prac, a jej oceny dość często przesądzają o losie tekstu.

3. Skoro o Esensji mowa - w dziale "Twórczość" ukazało się właśnie nowe opowiadanie Macieja Żytowieckiego pt. "hcsoB", z lekka nawiązujące do twórczości Lovecrafta.

4. Alqua zrecenzował na swoim blogu zbiorek "Po stronie mroku", zaś na łamach kwartalnika QFant ukazała się recenzja "Pośród cieni" pióra Łukasza Szatkowskiego. Obie pozytywne.

A na koniec - wyjątkowo - z czystej przekory, tym razem piosenka nie mroczna, tylko urocza, optymistyczna i elfia. Z animowanymi elfami i Cygankami w fanowskim teledysku. Tak, nawet ja czasami słucham takich rzeczy.






3 komentarze:

  1. Konkretnie chodzi o powieść z pogranicza cyberpunka i weird fiction.
    Jest na co czekać.
    będę w tym roku jurorem w piątej edycji Horyzontów Wyobraźni -gratulacje!
    Piosenka...hm..optymistyczna...


    Chomik

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawam, jakie to post-apo tłumaczysz, ale pewnie nie uchylisz rąbka tajemnicy. Pogranicza cyberpunku i new weird jestem ciekawa trochę mniej, bo to generalnie nie moje klimaty (w cyberpunku mm straszne zaległości - wstyd się przyznać, ale właściwie nie znam niczego znaczącego z gatunku, zaś z new weird na razie nie mogę się dogadać- co nie znaczy, że nie mam zamiaru próbować dalej), ale zawsze chętnie powspieram duchowo i będę trzymać kciuki za powodzenie projektu.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moreni, pochwalę się, jak wydawnictwo udostępni fragment książki w zapowiedziach. A w kwestii projektu wspieraj, oj wspieraj, bo ja jestem autor konspektowiec: na trzydzieści spisanych konspektów kończę jeden tekst...

    OdpowiedzUsuń