2016-05-19

Konwalie w bibliotece - kilka słów o spotkaniu autorskim



Filia nr 26 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lublinie mieści się na osiedlu LSM w PRL-owskim budynku wyglądającym trochę jak konstrukcja z wielkich szarych klocków, który od środka sprawia zdecydowanie przyjaźniejsze wrażenie niż z zewnątrz. Sale biblioteczne są przestronne, jasne, czyściutkie i mają podłogi z czegoś wyglądającego jak drewno, a nie PCV - generalnie zachęcają do tego, żeby się tam zaszyć w deszczowy dzień i nie wychodzić, dopóki człowiek nie przeczyta zawartości przynajmniej jednego regału. Zaproszono mnie tam na spotkanie autorskie, które odbyło się w piątek 13 maja jako jeden z punktów programu w ramach Nocy Bibliotek, po pokazie rekonstrukcji historycznej i konkursie plastycznym dla dzieci. Przemiła pani dyrektor biblioteki przedstawiła mnie obecnym jako "BARDZO młodą i BARDZO delikatną osobę", co musiało wywołać pewien dysonans poznawczy w zestawieniu z faktem, że później opowiadałam o swoich doświadczeniach z pisaniem doktoratu, który został obroniony ponad 7 lat temu, jak również o tym, czym się interesuję (choroby i trucizny) i o czym najchętniej czytam (nałogi, bieda, brutalność i patologia)... Mówiłam o źródłach inspiracji, o swoich perypetiach na rynku wydawniczym, o kulisach powstawania "Olgi i ostów", a na koniec podzieliłam się paroma anegdotami z życia tłumacza. Przekazałam też do biblioteki jeden egzemplarz "Po stronie mroku" z nową okładką i jeden egzemplarz "Olgi..." Spotkanie dzielnie prowadziła Agnieszka "Achika" Szady i na zakończenie pani dyrektor biblioteki zaskoczyła nas obie, wręczając mi artystycznie zaaranżowany bukiecik czegoś (domownicy później stwierdzili, że są to białe tulipany), a Achice bukiecik konwalii.

I jeszcze zdjęcia:






Fot. Agnieszka "Achika" Szady



1 komentarz:

  1. generalnie zachęcają do tego, żeby się tam zaszyć w deszczowy dzień i nie wychodzić, dopóki człowiek nie przeczyta zawartości przynajmniej jednego regału. -jaki ładny opis.
    czym się interesuję (choroby i trucizny) -hehe,dobre!

    I ładne zdjęcia!

    Chomik

    OdpowiedzUsuń